HTML

Top Score

Napi rendszerességgel frissített filmzenei blog - ajánlók, érdekességek, ritkaságok.

Friss topikok

Linkblog

Mindennapi filmzene

2011.03.28. 08:00 film-zene

818 (Frederik Wiedmann)

Címkék: vígjáték frederik wiedmann

 

 

Keresd: Ha tetszik a Thomas Newmant idéző sötét vígjáték zene és nem idegen számodra az amerikai iTunes vagy az amazon letöltési rendszere.

Kerüld: Ha csupán a három Oscarral rendelkező zeneszerzők ütik meg az ingerküszöböd és szerinted a mozipremier előfeltétel egy kiváló filmzenéhez

A KÖVETKEZŐ POST SAJÁT TERMÉKKEL KAPCSOLATOS BEJEGYZÉS

 

 

 

Ismét egy saját termékkel kapcsolatos írás következik, remélem az elfogultásgot ellensúlyozza, hogy nálam jobban senki sem tudná jobban bemutatni ezt a zenét. De először röviden a filmről. A (818) egy morbid vígjáték, melynek főhőse egy valaha szebb napokat látott tévészínésznő Alyssa Rampart-Pillage, aki a Los Angeles-i aranyélet után férje cégének reklámozásából él meg. Miután élete párja egy tragédia következtében megvilágosodik és minden megtakarításukat jótékony célokra adományozná el, Alyssa végez vele és próbálja megúszni a felelősségre vonást. Hollywood imádja a celebeket és amint a történet O.J. Simpson-i fordulatot venne, a rokonok Alyssa ellen fordulnak, így hozva igazságot az elfogult rendszerbe.

Frederik Wiedmann zeneszerzőt közel két éve ismertem meg amikor a frissen elkészült horrorfilmje kapcsán csináltam vele interjút (már nem mondom meg, melyik volt pontosan). John Frizzell egykori tanítványaként biztos voltam benne, hogy kiválóan megírt leckéről volt szó, de az akkor valamivel kaotikusabb weboldalán már felfigyeltem a (818) főtémájára. Mint kiderül, az egész zene ekkor még kész sem volt, a felvételek pedig folyamatosan elhúzódtak - a tételeket nagyjából úgy vették fel, ahogy volt pénz. Én mindenesetre megjegyeztem magamnak a zenét és javasoltam, hogy ezt mindenképpen ki kéne adni (magamban már kiválasztottam a megfelelő kiadót is, akik már sok ilyen jellegű vígjátékkal próbát tettek).

Nagyjából félévente lőttem egy újabb e-mailt a zeneszerzőnek, remélve hogy van valami fejlemény a zenével kapcsolatban, vagy legalább felvették már. Tavaly júliusban végre elkészült a zene és a stúdió is érdeklődött egy filmzene album iránt - ami természetesen azt jelenti, hogy a zenét meg kell vágni, profin ki kell keverni és megfelelően tálalni kell. Szeptember elején végre megkaptam a teljes zenét (76 tétel!) és kikevertem belőle egy közel negyven perces albumot, húsz tételbe sűrítve a teljes zene mondanivalóját. Abszolút hobbiból és ingyen, viszont mint később kiderült, nem hiába. Visszaküldtem Frederiknek az anyagot mint egy lehetséges programot az album számára.

 

 

Szokás szerint a stúdió az utolsó pillanatban találta ki hogy tényleg akar albumot, úgyhogy február utolsó napjaiban én és Frederik nekiálltunk, hogy kikeverjük az albumot nagyjából két nap alatt. Az előző változatom közönséges mp3 fájlokból készült, itt azonban tömörítés mentesen kellett ugyanazokat a végső tételeket előállítani. Szerencsére a rendező is beszállt az utolsó napon, megfelelő címeket adott a számoknak, majd kiválasztott még pár olyan darabot, amit szeretett volna az albumon látni. Ezalatt én itthon kikevertem a maradék anyagot amire rábólintottak, végül összesen öt tétel az én változatomban került fel az albumra. Számomra a legkedvesebb a "Celebrity Justice" tétel, mert még senki nem találta ki hogy ezt a számot (mely eredetileg az utolsó előtti helyen járt) hány különböző darabból vágtam össze.

A (818) még mindig nem egy túl ismert film, jelenleg még csak fesztiváloztatják, de a zene (remélem kicsit nekem köszönhetően is) végre kiadásra került. Sok objektív mondanivalóm igazából nincs róla, a témák nagyon jópofák és maga a főtéma a gitárral és a vokalistával (aki mellesleg Frederik felesége) egyszerűen csodálatos. Már a berakott trailerben is a film zenéjét hallhatjátok, illetve ezen a widgeten az egész albumot meg lehet hallgatni - ez szerintem nem egy szerencsés ötlet, de hát ez már nem az én döntésem.

Összegzés: Nekem szép emlék, másoknak valószínűleg egy pötty a radaron ha egyáltalán felkerül oda. Számomra többek között ez a zene jelzi, hogy a filmzene abszolút nem halott művészet és még mindig akadnak olyan hangszer összeállítások, melyeket még nem járattak le nagyon. Külön plusz pont a Morgan Kibby által előadott "Wade in the Water" című számnak, mely talán a népszerű dal egyik legjobb felvétele.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://topscore.blog.hu/api/trackback/id/tr422787711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása